There was an error in this gadget

Thursday, October 27, 2011

SLAM : JALAN KEINDAHAN

Adanya engkau disampingku
Hilanglah jarak dan waktu
Kekasih perjalan ini
Terlalu mengasyikkan

Salena Gomez : Love You Like A Love Song



[Verse 1]
It's been said and done
Every beautiful thought's been already sung
And I guess right now here's another one
So your melody will play on and on, with the best of 'em
You are beautiful, like a dream come alive, incredible
A centerfold miracle, lyrical
You've saved my life again
And I want you to know baby

Monday, October 24, 2011

Wajib Tonton : Kepada yang suka sangat main angry bird



PERHATIAN!!!!!!!!!!BERITE TERGEMPAR!!!!PERMAINAN GAME ANGRY BIRD ADALAH GAME YG TELAH MNGHINA ISLAM.....PERKATAAN ISLAM DISEBUT PADA BURUNG YG BERWARNA BIRU....KALAU KAMU DENGAR BETUL2 DIA MENYEBUT "ALHAMDULILLAH"....JADI ANDA AKAN TERUS BERMAIN.....ANDA AKAN TERUS UNTUK MENGHINA ISLAM...JADI RENUNG-RENUNGKANLAH....SEBARKAN  KEPADA UMAT ISLAM YG LAIN....




Rahsia Tarikh Lahir


Rahsia tarikh lahir mengikut haribulan
 
1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.


Kemalangan Maut Yang Pertama di Litar SIC


SEPANG – Kerancakan Grand Prix Malaysia yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang (SIC), semalam berakhir dengan tragedi apabila pelumba pasukan San Carlo Honda Gresini, Marco Simoncelli terbunuh dalam kemalangan maut yang turut melibatkan dua pelumba saingan MotoGP.

Amuk : Itu Janji


  
Sinar cinta ku hanya satu
Untuk dirimu oh sayangku
Demi kesetiaan cintamu kepada ku

Sunday, October 23, 2011

Teka Teki 18PL



 1) Dalam sebuah ladang kelapa sawit yang senyap sunyi, dalam hutan tu tak de ape2 plak tu. Ada  

     sebatang   jalan yg lurus tak de kona2 kiri & kanan...lurus jer... Pastu, tiba2 ada sebuah kereta melalui
     jalan tu.. laju dia bawak dalam 80-90 km/h..Mungkin dia takut kot...Ye la..nak wat mcm mana, ada
     lampu jalan tapi tak nyala, ada keta pun  lampu rosak lak, kena time tu bulan pun tak de, nak hujan 
     jugak... Tiba2... ada seekor babi hutan dgn warna hitamnya tengah sedap tidur kat tgh2 jalan tu.....
    Jeng..jeng...jeng...TIBA2..sttretttttttttttttttttttttttt......krrreekkkkkkkkkkkk.....bukan eksiden...tapi dia brek
    takut terlanggar babi tadi. Dia mengelak pastu dia bawak keta macam biasa balik.
    SOALANNYA, macam mana dia boleh mengelak dari langgar babi tu?.

Masyarakat Banjar Malaysia



Masyarakat Malaysia terkenal kerana mempunyai pelbagai kelompok etnik. Kelompok etnik ialah kelompok manusia yang anggotanya mengaitkan diri melalui sesuatu warisan sepunya, baik warisan yang benar mahupun yang

Saturday, October 22, 2011

Norliana Samsudin : Hingga Hujung Nyawa

Tajuk Lirik/Lagu: Hingga Hujung Nyawa (OST Hingga Hujung Nyawa) 
  Artis: Norliana Samsudin @ Yana @ Reanna

 

Ku berjalan sendirian
Mengutip dosa silam
Ku Meniti perjalanan
Menghitung hari

Friday, October 21, 2011

Alhamdulillah....Kenyang

 Malam ni mkan kat luar......My housemate blanjer........heheheeheh.....g makan kat tempat mahal2 sikit la.......hehehehe... tadi g Jusco...then terus g makan kat
Johnny Restaurant:)

Teka-teki Urang Banjar (Tatangguhan)

Hagan kulaan kada kalumpanan jua......sini Cik BA ada jua maandak teka-teki hagan kulaan seberataan...
Ca kulaan tireng dibawah ni..Amun rame, hingkat haja tatawa...Amun kada rame, jangan la marista lah...


Teka-teki nak makan penampo..

1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Jawapan: LUBANGun pagi2, tarik selimut pas tu tido balik.

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Jawapan: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

Thursday, October 20, 2011

Teka-teki Bola

1. Pemain paling suka meludah di padang => Florent Malouda - France

2. Pemain paling suka makan lepat => Frank Lampard - England

Teka-teki 18SX

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

Teka-teki Bahasa Melayu

Sila "highlight"pada ruangan selepas tanda " * " untuk melihat jawapan bagi teka teki dibawah :-)...


1) Syarikat apakah yang terbesar di dunia? *Amerika Syarikat

2) Air apakah yang tidak akan beku? *Air Panas

3) Perkataan apakah yang dieja salah di dalam kamus? *Salah

Wednesday, October 19, 2011

Bicara Hati : Dari lembaran kertas ke kaca TV





Tajuk : BICARA HATI
Penulis : DAMYA HANNA


DALAM satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda,

Sunday, October 9, 2011

Aku Terima Nikahnya~~~~


Hari ni g kursus pra perkahwinan
Pagi2 dh lambat bangun...iskk......tu la sape suh tido lambat......
terjaga pukul 6.50........siap pun kelam kabut....mandi pun mandi koboi...hikhikhik

Memasuki Gerbang Perkahwinan

 www.bungangkasaraya.blogspot.com
 HARI PERTAMA (08 Oktober 2011)

Bhg.1  : Asas Pembinaan Insan

1) Akidah

* Maksud dari segi bahasa – Ikatan atau simpulan

* Maksud dari segi istilah -  Keimanan  (Kepercayaan   & keyakinan ) terhadap Allah
       S.W.T. yang memerlukan kepercayaan dengan pengucapan dengan perkataan dan disertai dengan perbuatan atau amalan.

* Ia  merangkumi RUKUN ISLAM, RUKUN IMAN dan juga IHSAN.

* Perkara yg boleh membatalkan akidah
            - Iktikad ~ cth:mensyirikkan / menyembah selain Allah S.WT.
            - perbuatan ~ cth : memakai benda yg mempunyai logo yg melambangkan agama lain.
            - Perkataan ~ cth : Sengaja tersebut juga boleh jatuh akidah

Friday, October 7, 2011

DASAR TRANSFORMASI NASIONAL: BAJET MEMBELA RAKYAT, MENSEJAHTERA NEGARA





Mukadimah
  • Tahun lalu, perkembangan pelaburan langsung asing (FDI) Malaysia adalah paling kukuh di Asia bagi enam bulan pertama tahun ini dan mencecah RM21.2 bilion.
  • Kerajaan jangka pertumbuhan ekonomi terus mantap - antara 5 dan 5.5 peratus tahun ini. Pertumbuhan bagi 2012 dijangkakan antara 5 dan 6 peratus, meskipun ekonomi global diramalkan perlahan.
  • Defisit bajet buat kali ke-15 akan diturunkan kepada 4.7 peratus daripada GDP 2012. Ini lebih kecil daripada 5.4% bagi  2011. Defisit berjaya dikurangkan daripada 7.4 peratus pada  2009 kepada 5.6 peratus pada  2010.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...