There was an error in this gadget

Friday, April 29, 2011

perkahwinan diraja



 
kalau ikutkan buku cerita yang aku baca time kecik2 dulu....aku slalu gak berangan2 dpt kawin putera raja bila dah besar nanti....mesti seronok kalau dpt kawin dgn putera raja....dapat hidup mewah, selesa, semua cukup...nak ape pun semua boleh dapat...tapi tu masa kecik2 dulu.....semuanya hanyalah angan2 belaka... kita mesti balik ke alam realiti....begitu juga aku.......perlu berdiri dan berpijak dibumi yang nyata......
kalau baca novel....kite slalu gak masuk dlm crite tu...dan kita akan berangan2 yang kita ni adalh seorg perempuan biasa yg ditakdirkan untuk bersama dgn lelaki yang kaya raya.....tp tu pun dlm novel.....dalam dunia realiti..mana ada lelaki kaya nak g cari org susah....mesti diorg akan cari yg setaraf dgn diorang....betul tak?.....tapi bagi aku....kekayaan itu sebenarnya belum tentu akan menjanjikan kebahagiaan....terima la hakikat sebenarnya...biar la kita miskin harta tetapi kaya dgn sifat keperibadian yang terpuji...hargailah apa yang ada didepan mata...."pesanan untuk diri sendiri juga"...
aku tidak mengharapkan putera raja yg dtg untuk mendampibgiku...cukup lah sekdar insan yang boleh memahami diriku dan menjaga aku seumur hidupnya.....

motif tajuk di atas adalah untuk buat gempaq sahaja...tidak ada kena mengena dgn sesiapa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...