There was an error in this gadget

Monday, June 27, 2011

Ceritera CiNta MuKa BukU @)----

KELULUSAN UNTUK PTPTN 1% - UJRAH


Cik bunga baru jer dapat surat maklum balas ni tadi... PTPTN dh luluskan perjanjian 1% yg cik bunga hantar hari tu..kengkawan cik bunga yg lain dh buat ker?.... sila la buat kalau nak senang dikemudian hari....pembayaran balik dah di fix kan...so tak payah pening2 lagi dengan interest yg terlalu tinggi....



bung@ngkasa_ujrah_ptptn

Tuesday, June 21, 2011

Aku nak bagi 3 bintang jer boleh ke tidak?....

Tarikh :  21 jun 2011
Hari : Selasa
Masa : 7.15 - 8.45 (Aku ABC)...

Dah lama dah kuar..baru ari ni aku p tengok....aku mmg semangat giler kalau tgk citer ganaz2 ni....keinginan nak tengok tu dh sampai tahap max & tak boleh dibendung lagi.....ditambah plak dengan kekusutan kepala aku yg mmg dh kusut masai ni.....aku memilih untuk pergi menonton wayang hari ni.....aku ditemani housemate aku ....kami pergi be2 jer.....

Korang nak tau aku tgk cite ape?.....ni ayt gempaq dlm movie tu...(lu ni abg long ka...lu ayahanda ka....ermm pastu aku tak ingat dh ape dia).....

Serius aku terasa mengantuk tgk cite ni...housemate aku pun kata tak brapa sgt la.....aku tak tau la apa plak komen korang.....lawak2 zizan tu aku rasa menghiburkan la.....tambah dgn lawak sofi jikan....kire ok la....
Aku mmg tak bleh blah ar...korang nak tau knp?....aku mmg tak leh nak ingat ayat2 best dlm ilem ni korg tau tak?.....ish..mmg tak leh blah.....kalau korang nak tau....aku tgk antu kak limah balik rumah tu skali jer...g hari rabu...half price...kat ipoh parade.....pawagam tak la segempaq jj...erm..bau kasut plak tu...jenuh aku menahannyer.....tp aku boleh ingat ayat2 dlm cite tu....kire mmg terbaek la cite mamat khalid.......

walaupun cite tak brapa best...tp nasib baik la plakonnya aaron aziz budak baek.....hahha....penangan nora elena la ni.....aku gagahkan jua diri ku untuk bertahan sehingga ke hujungnya.....

tu je yg aku nak bagi tau sebenarnya....jgn marah ar......(aku suka karate kids...) hehehehe...

Bung@ngkasa_meluah_perasaan_versi_cikbunga

Friday, June 17, 2011

Siti sertai Askar wataniah

Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin merupakan antara artis yang telah  menyerahkan borang penyertaan dan menerima kelengkapan pakaian seragam sebagai simbolik beliau menyertai Rejimen Askar Wataniah.
Selebriti lain yang turut menyertai pasukan tersebut adalah pelakon Shaheizy Sam, Intan Ladyana, penerbit filem David Teo, penyanyi Ana Raffali dan penyanyi Aizat.

Penyerahan uniform itu dilakukan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Pertahanan.

Menurut Siti, program ini bukan sahaja membantu menguatkan mental dan fizikalnya tetapi mampu meningkatkan jati dirinya sebagai seorang sukarelawan.

“Saya pernah menyertai latihan ketenteraan yang lasak sebelum ini untuk sebuah program televisyen tetapi menyertai askar wataniah lebih berbeza dan memerlukan senaman yang lebih,” katanya pada majlis tersebut.



bung@ngkasa_darahsatria

Thursday, June 16, 2011

Lagi fenomena alam berlaku

Gerhana Bulan penuh 16 june 2011


Berikut adalah gambar yang menunjukkan fasa fenomena gerhana bulan penuh tersebut bermula dari jam 1.25 pg hingga 7.01 pg

  • Fasa penumbra (P1) Gerhana Bulan Penuh akan berlaku pada jam 1.25 pagi namun kesan kenampakan Gerhana Bulan Penuh masih tidak dapat diperhatikan memandangkan bulan merentasi bayang penumbra yang kurang gelap.
  • “Gerhana yang jelas dapat dilihat semasa bulan memasuki bayang umbra bumi (U1) mulai jam 2.23 pagi sehingga gerhana maksimum berlaku pada jam 4.13 pagi.
  • “Bulan akan mula keluar dari bayang umbra bumi (U3) pada jam 5.03 pagi dan keluar sepenuhnya dari bayang Bumi (U4) pada jam 6.02 pagi,”
  • Angkasa itu menyatakan bahawa gerhana masih terus berlaku sehingga jam 7.01 pagi tetapi fenomena tertidak dapat disaksikan pada waktu terbabit kerana bulan berada di kawasan bayang penumbra bumi yang kurang gelap.                                          *bungangkasaraya.blogspot.com.      Bung@ngkasa_Gerhanajun2011   

Tuesday, June 14, 2011

Universiti Malaysia Terengganu akan melancarkan kapal penyelidik bulan hadapan



KUALA TERENGGANU – Universiti Malaysia Terengganu (UMT) akan melancarkan kapal penyelidik, RV Discovery, pada bulan depan, kata Pendaftar UMT Zakaria Ibrahim.
Beliau berkata majlis perasmian itu akan disempurnakan Canselor UMT Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah.
“RV Discovery atau Research Vessel Discovery sepanjang 35 meter, seberat 300 tan dengan kos RM13 juta yang dibina oleh Kay Marine Sdn Bhd pada September 2008 merupakan satu-satunya kapal penyelidik kepunyaan UMT,” katanya kepada Bernama selepas merasmikan Seminar Kebangsaan Pembantu Perpustakaan 2011 di sini.
Zakaria berkata UMT akan mengadakan majlis konvokesyen selama dua hari pada 1 dan 2 Okt manakala kemasukan kira-kira 2,200 pelajar baru sesi 2011 pada September.
Mengenai rancangan pembangunan UMT, beliau berkata pembinaan dua kampus baru iaitu di Bukit Kor, di daerah Marang melibatkan kawasan seluas 160 hektar dan satu lagi di Lembah Bidong, Setiu melibatkan kawasan seluas 200 hektar akan fokus universiti itu.
Bagi projek di Bukit Kor, beliau berkata kerja-kerja penyediaan tapak sedang dilaksanakan manakala permohonan tanah di Lembah Bidong, masih belum diputuskan oleh kerajaan negeri.
Zakaria berkata ketika ini UMT mempunyai seramai 1,563 kakitangan dengan kekuatan 477 pensyarah. Jumlah penuntut UMT kini melebihi 6,000 orang.
Sementara itu, Seminar Pembantu Perpustakaan anjuran Perpustakaan Sultanah Nur Zahirah UMT, yang disertai 70 peserta daripada 16 institusi pengajian tinggi di seluruh negara antara lain bertujuan berkongsi pengalaman dalam bidang perpustakaan.
“Bagi merealisasikan perkhidmatan berkualiti, pembantu perpustakaan merupakan tunjang utama sesebuah perpustakaan, perlu meningkatkan ilmu terutama dalam bidang teknologi maklumat.
“Pembantu perpustakaan adalah gambaran kepada seluruh operasi perpustakaan kerana mereka yang berada di barisan hadapan dalam menentukan kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan yang diberikan,” kata Zakaria. – BERNAMA



bekas pelajar Fakulti Pengurusan & Ekonomi, Universiti Malaysia Terengganu



Bung@ngkasa_FPE,UMT@)--'--
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...