There was an error in this gadget

Monday, May 16, 2011

terima kasih cikgu

Kalau zaman dulu....murid tak pandai, melawan cakap cikgu, tak buat kerja sekolah...cikgu  boleh terus cubit perut, tarik telinga lempang muka, rotan punggung, ketuk ketampi, berdiri atas bangku & mcm2 lagi la....Aku pun merasa zaman mcm tu....ketuk ketampi, cubit perut, berdiri atas bangku, kena rotan...semua pernah aku rasa.... Balik rumah..kalau bagitau mak abah...mak abah plak berleter kat kita..... Tapi zaman sekarang...kalau cikgu2 buat macam tu....mak bapak datang sekolah...suruh bagi sebab..kenapa anak diorg kena denda mcm tu....silap2 hari bulan...dapat sapina...kena g mahkamah untuk bicara kes...kesian cikgu zaman sekarang.....kuasa yang ada...cuma untuk mengajar sahaja...tak lebih dari itu....
zaman sekarang....menjadi seorg pendidik semakin mencabar....kena melayan pelbagai jenis kerenah murid2....kesabaran perlu ada pada tahap yang tinggi skali.....
ape pun...menjadi seorg guru adalah satu pekerja yang sangat mulia kerana disebabkan adanya guru...kita menjadi manusia yang berjaya dan berguna pada masa depan.....
sempena hari guru pada hari ini....bunga nak ucapkan selamat hari guru kepada semua cikgu di seluruh dunia....GURU UMPAMA LILIN MEMBAKAR DIRI MENERANGI INSAN LAIN....

terima kasih cikgu......:-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...