There was an error in this gadget

Wednesday, March 2, 2011

Aku kerja 'biasa-biasa aje'...


jawapan aku bila di tanya ttg keje...malaih nk memanjgkan kata la...jawab tu jer.....

kalau keluar u...keje kilang...salah ker?....kalau kuar u..buat keje sama ngan dak spm, slh ker?...kalau kuar u...tp tak dpt keje yg di impikan..itupun slh ker?....org yg fikiran sempit je akan fikir mcm tu....

aku sgt2 bersyukur sbb kuar u...dpt keje....tak de istilah graduan menganggur pd diriku ini...

walaupun keje aku 'biasa-biasa aje'...tp aku sentiasa komited untuk menjadi seorg pkrja yg berdedikasi tggi....

bagi aku..itu mungkin rezeki aku...rezeki org lain kite tak tau mcm mana....ada gak stgh graduan tu...lepas je hbs blaja....duk rumah sbb tak dpt keje yg diimpikan....menghabiskan 'boghaih' jer...mklumla..tak da standard keje2 jadi kuli....nak gk keje tggi2...

beb...kalau ye pun nk jwtn tggi...tlg la cari pglmn dulu....bukan main serbu je trus jwtn tu....mula je dari bwh....lagi byk pglmn...lagi bagus.....kdg2..ape yg kita blaja tu..tak related lgsg ngan keje...itu dah menjadikan kita sentiasa menimba ilmu baru....jgn jdikan semua tu hlgn untuk kita tak mencuba......

zaman skrg ni...persaingan mmg byk....graduan lepasan ijazah ramainyer mcm student yg baru lepas spm.....
kat sini kita dh nampak....skrg ni bukan saja transkrip tu yg menjadi kekuatan utama untuk kita dpt tempat yg bgs dlm bidang pekerjaan....tetapi...kita juga kena ada pengetahuan yg tggi dlm bidg pkrjaan..pglman tu mmg penting....lebih pntg dari yg lain....


kepada sape2 yg belum kerja lagi.....skrg ni set mind u oz....lantak la org nk kata ape pun...keje je dulu slagi belum dpt keje yg dikehendaki...cari penglmn byk2.......

bila org tanya keje ape....ckp je la.....aku keje 'biasa2 aje'....


^graduan yg dah 2 thn hbs blaja tp belum dpt keje yg diimpikan^.......~~~~c@@l 2x sudah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...